Noin se lähtee liikkeelle..

lauantai 26. syyskuuta 2009



Tämä on ensimmäinen blogini. Antakaa anteeksi aloittelijan alkeelliset virheet. Ja tervetuloa, jos kiinnostaa.


Nettipäiväkirjaa jossakin muodossa olen pitänyt vuodesta 1995, mutta ei niitä silloin blogiksi kutsuttu. Nuo merkinnät johtivat sittemmin nettifoorumin ja sitä tukevan yhdistyksen perustamiseen. Niiden hoidossa kuluu edelleen eläkeläisen aikaa, mutta kesällä -07 aloitin silti uuden harrasteen, chilien kasvatuksen. Sen tiimoilta olen pitänyt kasvatuspäiväkirjaa muiden chileistä hurahtaneiden kanssa Chilifoorumilla Chilivaarin nimellä. Nyt on tullut aika kokeilla itsenäistymistä. Se antaa mahdollisuuden hyppiä vähän yli raja-aitojen.


Kasvatuspäiväkirjaa pidän ihan omaksi ilokseni. Sieltä voi tarkistaa, mitä tehtiin viime vuonna tähän aikaan ja miten mikäkin kasvi on kasvanut, miten hoitotoimenpiteet ovat vaikuttaneet. Jos se jotakin muutakin kiinnostaa, se sopii minulle. Kommentoida saa ja se on jopa toivottavaa. Keskustellen asiat selviävät. Olen jo sen verran "vanha" kasvattaja, että jotkut perusasiat saattavat tuntua liian yksinkertaisilta ja unohtuvat mainita tai selittää. Kuvien kanssa olen aina pelannut ja kuviin perustuvat nämäkin päiväkirjamerkinnät.


"Edelliset osat" chilipäiväkirjaa löytyvät siis Chilifoorumin sivuilta ja tuskin vaivaudun niitä tänne siirtämään, niin paljon siellä on tavaraa. Tässä vain linkit niihin:
Loppuvuosi -07: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=3937, jolloin olin aivan aloittelija
Vuosi 2008: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=4107.0 keskityin intialaisiin chileihin
Vuosi 2009: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=5272.0 tutusmisen keskiössä Peru


Chiliaiheiden lomassa ajattelin harrastaa muuta yksityisajattelua ja maailmanparannusta. Yritän erotella ne merkinnät jotenkin, vaikkapa tekstin värillä tai kuvien puutteella, jotta chileistä kiinnostuneet voivat hyppiä niiden yli.


Okei, tämä on testiversio, kokeiluvaihetta. Kaikki voi vielä muuttua, palstan ulkonäkö varsinkin, kunhan opin hallitsemaan tätä tai jotakin muuta sopivaa blogisoftaa. Muoto on tuttu 90-luvun nettipäiväkirjastani: Uusimmat asiat ylimpänä, vakiolinkit vasemmalla, teksti oikealla. Voitte pitää minua juoksuhautoihin jämähtäneenä jääränä, jos niin haluatte. Ei minua haittaa. Tervetuloa kuitenkin.

1 kommenttia:

ladoga kirjoitti...

Hyvä selkeä tyyli näillä sivuilla. Juttusi olivat parasta luettavaa chiliforumeilla joten laitan tämän kirjanmerkkeihin, lueskelen ja ehkä joskus kommentoin. Jostain syystä kursorinäppäimet eivät minulla toimi tässä kommenttilaatikosa (nuoli eteen/taakse).

Mukavaa syksyä!

Lähetä kommentti

Toistaiseksi vapaa kirjoitusoikeus ilman turhia tunnistuksia, kunnes väärinkäytöksiä ilmenee.